16 jan. 2011

Nieuwjaarsreceptie

Zondag 16 januari 2011, om 11u00.

Ieder Neos-lid is van harte welkom

Het bestuur van Neos Sint-Michiels nodigt vandaag al zijn leden uit om nieuwjaarswensen uit te wisselen.

Naast een drankje en een hartige hap serveren Veerle en Tania Dhoest ook een licht klassiek concert van de bovenste plank.

Om 11u00 stipt starten beide muzikanten met hun programma van tweemaal (ongeveer) 20 minuten feestelijke kamermuziek.

Beiden zijn professionele gitaristen.

De tweeling gitaristen Tania en Veerle D’Hoest uit Brugge studeerden af in het Lemmensinstituut te Leuven bij Raphaëlla Smits. Zij verkennen met hun gitaarduo de muziek ver buiten hun landsgrenzen. Zij brengen muziek uit België, Zuid-Amerika, Spanje, Italië,… De muziek reist door kleuren, passie en warmte. Ze verkennen de grenzen van het instrument, de klassieke gitaar. Fluisteren, vertellen en schreeuwen worden door duo D’Hoest tot leven gebracht. Zij staan erop originele en eerlijke muziek te brengen die hun publiek niet alleen boeit maar ook raakt, muziek waarin het leven wordt weerspiegeld.

Zij geven fulltime gitaarles in de academies van Torhout en Knokke.

Met hun gitaarensembles, Duo D’Hoest, Trio Asturias en Four Times a Lady Guitar Quartet verzorgen zij concerten, vernissages, huwelijken, recepties, academische zittingen, etc. in binnen- en buitenland.

Rosa Mystica                                    A. Coeck

Milonga                                              J. Cardoso

Lacrima Verde come il Mare            O. Palumbo

La Paraguayita                                  A. Coeck

Pauze

Vano Ricordo                                    O. Palumbo

Cancioncita, El Anhelo Gallego, Vuelo Sobre andalucia                                           M. Hazod

Zapateado                                         P. Van der Staak

Tico Tico                                            Z. Abreu

Na dit muzikale programma volgt de nieuwjaarsreceptie met feestdrank en belegde broodjes. Als je thuiskomt, hoef je die dag geen middageten meer klaar te maken.

De zaal is open vanaf 10u30. Het muzikale duo start om 11 uur.