20 dec. 2011

Kerstprogramma met "Het Brugs mandolinegezelschap" en tenor
Luc Schaeverbeke

Begin dit jaar werd het mandoline-ensemble Mandore Brugensis omgevormd tot het Brugs mandolinegezelschap o.l.v. Paul Durivet.

Het ensemble kan terugblikken op een bloeiende werking van 37 jaar.

Mandore Brugensis ontstond in 1974 o.l.v. stichter en dirigent Walter Tubex en vanaf de beginjaren was er aandacht voor zowel de klassieke als voor de lichtere muziek.

De opeenvolgende dirigenten bouwden de vereniging verder uit door fusies met andere mandolinegezelschappen. Ook het repertoire werd uitgebreid en aangepast. Vandaag is de leiding in handen van Paul Durivet. Hij kent het klappen van de muzikale zweep want vanaf zijn prille jeugd is hij vergroeid met de muziek

Ze brengen samen met tenor Luc Schaeverbeke een boeket van prachtige arrangementen.

Ze openen met profane werken van o.a. Schubert, Beethoven en Bach, we horen Napolitaanse liederen zoals Tiritomba, Sancta Lucia… en er klinken zelfs walsmelodieën.

Het eerste deel wordt besloten met Ierse folkmuziek.

Na de pauze volgt een meer specifiek kerstprogramma met heel gekende melodieën en prachtige stukjes muziek.

We mogen gerust zeggen dat we voor ons kerstprogramma gezorgd hebben voor een uitzonderlijk optreden.

We verpozen even in deze drukke tijd van het jaar en we genieten !