22 maart 2011

Voordracht: "Reisverslag vanop de fiets"
Dorine Sinnaeve en Eric Vanhooren beschouwen zichzelf als "trage fietsers" die zwaar beladen, met tent en kookgerief, mooie en boeiende sites bezoeken. Zij brengen voor ons vandaag twee opmerkelijke reportages.

Fietstrektocht door Estland, Letland en Litouwen.

Tijdens de zomer van 2008 fietsten zij gedurende drie weken door deze Baltische Staten en ze legden er zowat 1550 km af waarbij ze genoten van de eindeloze bossen en de talrijke bezienswaardigheden. Deze tocht neemt ook ons mee naar de schitterende hoofdsteden Riga en Vilnius.

Fietstrektocht door Cyprus : één eiland, twee werelden.

In april 2009 trokken deze fervente fietsliefhebbers één week langs de boeiende zuidelijke kust van het Griekse Zuid-Cyprus om daarna het rustiger Turkse Noord-Cyprus te doorkruisen.

Vandaag kunnen wij met hen meereizen en genieten. Bovendien geven wij onze steun aan een schooltje voor erg arme kinderen in Kinshasa, want de opbrengst van hun voordrachten schenken Dorine en Eric aan deze school, waar de directrice met zeer weinig middelen probeert de kinderen degelijk onderwijs te bieden.

Een middag vol prachtige beelden en verhalen en dus niet te missen !