14 febr. 2012

Multimedia show: Peru, in de schaduw van de Inca's

Rik Taveirne en Frankie Meuleman nemen ons mee naar Peru.

Dit land kennen we uit onze geschiedenis omdat de Spanjaarden in 1532 het land Peru binnenvielen om er de rijkdommen aan goud en zilver mee te graaien. Pas in 1824 werd door Simon Bolivar, een revolutionaire held uit Venezuela, een definitief einde gemaakt aan de Spaanse overheersing.

Een paar eeuwen lang, eigenlijk tot aan de tweede wereldoorlog, kende Peru tal van oorlogen en strubbelingen… corruptie en wreedheden… economische problemen.

Pogingen tot democratie en dictators volgden elkaar op.

In 1980 koos het land opnieuw voor een democratie en werd Alberto Fujimori verkozen tot president, maar ook hij werd in 2001 afgezet vanwege een corruptieschandaal. Sinds 2006 is de nieuwe president Alan Garcia. Hij is, voorlopig althans, de eerste man van Peru.

Vandaag kunnen we genieten van een prachtige multimedia show, opgebouwd uit vaste digitale beelden en bewegende videobeelden die naadloos in elkaar overvloeien, alles in High Definition kwaliteit. De hele voorstelling is uiteraard voorzien van een onderhoudende klankband met passende muziek en commentaarstemmen.

Een uitzonderlijke voorstelling van een prachtig land !